Cytat


Pasja - podmuch szczęścia pozwalający się uwolnić ze stalowego uścisku szarej, ponurej codzienności.

O mnie

Moje zdjęcie
Hafciarka zołza - na dodatek wredna, bezkompromisowo tępiąca hafciarskie badziewie i wiedząca czego chce.. zakręcona na punkcie krzyżyków od dawien dawna, cierpiąca na hafciarskie ADHD - ciągle ją nosi i nie potrafi usiedzieć przy jednym projekcie dłużej niż tydzień, stawiająca krzyżyki w tempie, którego mistrz Formuły 1 by się nie powstydził - szczególnie w czasie urlopu, podobno to wszystko dzięki turboigle... kiedy ktoś jej nadepnie na odcisk bierze miotłę, na której na co dzień lata, i goni delikwenta, gdzie pieprz rośnie...

1017. Niedziela z hafciarskim alfabetem - H

No i pora na kolejną odsłonę hafciarskiego alfabetu. Dziś litera H


Co mi się z nią kojarzy?

Haft - nie może być inaczej, bo przecież to hafciarski alfabet. Haft nic innego jak ozdabianie tkanin za pomocą kolorowych nici. Jest całe mnóstwo technik hafciarskich, wśród których znajduje się haft płaski, angielski, richelieu, matematyczny no i oczywiście moja wielka miłość - haft krzyżykowy.
Początki mojej przygody hafciarskiej związane były z haftem richelieu, którym zaraziła mnie mama mojej koleżanki. Powstało wtedy całe mnóstwo serwetek. Potem w "Igłą i nitką" zobaczyłam portret papieża wyszywany krzyżykami.  Jakimś cudem udało mi się kupić kanwę - strasznie rzadką - chyba 12 ct i zabrałam się za haftowanie. Dziś z perspektywy czasu ten obraz to hafciarski koszmar.
Ale krzyżyki pokochałam wielką miłością, która trwa i trwa.
Uwaga - pokazuję tego papieża, choć straszny wstyd... 



Hobby - pochłania wiele czasu i wiele pieniędzy. Nie ukrywam był czas, kiedy każdy kolejny obrazek był planowany w najdrobniejszym szczególe, ponieważ nie mogłam sobie pozwolić na marnotrawstwo muliny i materiałów - ehh życie studenta i początkującego nauczyciela. Dziś moja półka z hafciarskimi przydasiami pęka w szwach - mogę się pochwalić całą paletą muliny Ariadna oraz chińskiego odpowiednika DMC.  Do tego dochodzą kartony papierów skrapkowych.. Na szczęście bliscy są wyrozumiali a rodzice ze stoickim spokojem odbierają kolejne paczki z hafciarskimi dobrami z Ali...

Hafciarski koszmar - no właśnie.. cóż tu napisać.. obrazek zrobiony byle jak - stawianie krzyżyków we wszystkie strony świata, źle dobrane kolory... chyba każda hafciarka widziała.. lepiej pomińmy milczeniem choć osób namiętnie je produkujących jest całe mnóstwo...

Haed, czyli Heaven and earth designs to firma oferująca skomplikowane schematy do haftu krzyżykowego, zwykle sporych rozmiarów i z dużą ilością kolorów mulin. Wzory są cudowne, ale niezwykle pracochłonne. Mam jeden rozpoczęty i mam nadzieję, że kiedyś go skończę.




Hobberia - polska firma oferująca wzory do wyszywania i nie tylko. Lubię robić u nich zakupy - mają kilka towarów, których nie znajdę nigdzie indziej i przystępne ceny. W ubiegłym roku zachwyciłam się wzorami komunijnymi - zupełnie innymi niż wszystkie inne oklepane kielichy i hostie.
W styczniu pani Beata - właścicielka firmy totalnie mnie zaskoczyła oferując wzory do testowania. Zaczęło się od dwóch wzorów walentynkowych, które dołożyła do mojego zamówienia. Potem korespondencja email i testowanie wzorów wielkanocnych oraz komunijnych. Mam nadzieję, że nasza współpraca będzie miała swoją kontynuację. 


Dziś linkujemy u mnie.


6 komentarzy :

  1. Bardzo trafne skojarzenia ☺

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy post z literą H w roli głównej.
    Wpadłam poznać bloga po szybkim nocnym zapisaniu się na wymiankę:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgodnie z literą żabka powinna kierować do Hani :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O tak dawniej trudno było znaleźć dobrą kanwę, a o kolorze można było pomarzyć.

    OdpowiedzUsuń
  5. Hafciarskie koszmarki nadal się zdarzają, co jest dość dziwne w dzisiejszych czasach. Mamy tyle ofert wspaniałych wzorów, tyle tutoriali. No ale wiadomo, o gustach się nie dyskutuje :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze.
Pozostawiony ślad odwiedzin jest dla mnie największą satysfakcją z prowadzenia bloga
Komentarze anonimowe oraz obraźliwe nie będą publikowane

krzyżykowe szaleństwo © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka